1974. European Tour abszolút bajnok. 1976-os Akropolisz Rallyen a hatodik helyezést érte el. Hozzáteszem, hogy Brundzáék olyan autók előtt végeztek, mint a BMW 2002, Porsche 911, Audi 80, Alfa Romeo Alfetta, Citroën CX, vagy az Opel Kadett GT/E. 1974. European Tour...
2015.04.13 21:48
Teljes cikk
1975-ben Stasys Brundza úgy döntött, hogy vált a korszerűbb és gyorsabb Ladára, így munkához látott. Brundza csak a következő évben, 1976-ban szerezte meg a mérnöki diplomát, de már ekkor is nagy tapasztalattal rendelkezett a versenyautó-építés terén. Az első Lada versenyautója a 2103-as...
2015.04.13 21:46
Teljes cikk
Stasys Brundza (született: 1947. júni. 22.) a korszerű rally zsigulik "feltalálója". A vilniusi Mérnöki Építőipari Intézetben tanult. 1976-88- ig a Vilniusi autószerelő üzem vezetője volt. 1982-88-ig sportkocsik, Lada WFTS termelő igazgató. Vilniusi kísérleti sportkocsigyár...
2015.04.13 21:22
Teljes cikk
Noss, itt van a kezdetek kezdete, a szívünkhöz nőtt legelső példány, a Lada 1200s.
2015.04.13 20:50
Teljes cikk
A VAZ 2101-es zsiguli 1970-ben kezdte meg útját. Az akkori nemzetközi közlekedésbiztonsági előírások figyelembevételével klasszikus felépítésű gépjármű ésszerű és praktikus kialakítása miatt tűnt ki a kínálatból. Kis mérete és nagy tömege (lemért 945kg) ellenére, nagy csomagtartóval...
2015.04.13 20:49
Teljes cikk
Egy nyugati sajtó felismerte, hogy a VAZ 2101 jobb autó, mint a kezdeményező (fiat). Rövid idő alatt a Lada lett az igazi sláger az oroszoknál. 1971. szeptemberében kapta meg a Lada nevet, ami oroszul harmóniát jelent. Elmondanám, hogy egy nagyon szuper "kis" autóról van szó, imádom is, de nálam...
2015.04.13 20:41
Teljes cikk
Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én egyszerűen nem tudok betelni ezeknek az autóknak a kinézetével. Szokták mondani, hogy a tökéletesen nincs mit változtatni. Hát ez egy tökéletes példa! :) A többi típus is nagyszerű, de a 2103 a "legcsinosabb" (szerintem)! :)
2015.04.13 20:36
Teljes cikk
VAZ 2103.. Nem is tudom mit mondjak erre.. Csodálatos!
Szeretném ezt azzal kezdeni, hogy miért is nincs dupla körlámpás kombi?!? (Helyesbíttek, van, de ritkaság.) A válasz egyszerű!
Az oroszok nem szerették volna munkaezközzé lealacsonyítani a magasabb tekintélyű legszebb,...
2015.04.13 20:34
Teljes cikk
Szóval ahogy az előbb említettem, a 2103 a Zsigulik csúcspontja, pedig nem más, mint az 1600s, csak másik motorral. 1969-re készen lett a luxus-Zsigulit előirányzó gipszmodell. 1972. októberében és novemberében összeszereltek néhány példányt, és december 12-én legördült a szalagról az első...
2015.04.13 20:33
Teljes cikk
Szúrta az oldalam, hogy miért pont egy hajó szerepel a Lada jelen? Körbe kérdeztem, és egy kedves ismerősöm felvilágosított.
2015.04.13 20:29
Teljes cikk