A Samara minden más márkatársánál nagyobb karriert futott be. Több nyugat-európai országban is árusították, sőtt, még Kanadában és Ausztráliában is. Ez volt a legelső fronthajtásos autó. Az első prototípus, a 900 cm3-es motorral ellátott gépezet 1976-ra készült el, amit 1979. december 31-én mutattak be. Nevét 1984-ben kapta, egy Samara nevű folyóról. A külföldi karrier egészen 1996-1997-ig tartott, amikor is a legtöbb nyugati exportpiacról visszavonták a típust. 1996-os és 1997-es felmérésén a Samara a vevőelégedettségi rangsor legutolsó helyére szorult vissza. :( A gyártó tett még egy kísérletet. Ennek sikere, hogy 1997-ben a skandináv országban is megkezdték a típus gyártását. Ezek 1998-ig gördültek le az Uusikaupunkiban lévő gyár szalagjairól.
Lada Samara Cabrió: